یادآوری جلسه چهارم دوره نوجوان، دوشنبه ۲۵ مهر
به جهت قطع ارتباط در شبکههای اجتماعی، یادآوری میشود:
به لطف پروردگار، جلسه چهارم از دورهٔ دوم جلسات نوجوان (با عنوان همنورد):
دوشنبه ۷/۲۵
ساعت 17:30 تا 19:30
در محل کلاسها برگزار خواهد شد.
پس از پیاده سازی جلسۀ سوم همنورد و اشتراکگذاری در کانال تلگرام، نقطه نظرات دوستان اینگونه بیان شد:
– صفحه ۳۷ کتاب ارتباط با کودک، در رابطه با انعکاس احساس در نوجوانی بیشتر میخواستیم بدونیم. نشان دادن احساسات نوجوان بهش، جایگاهی داره؟ و ما در نوجوانی هم کار آینه را برای نوجوان انجام بدیم؟
– صفحه ۱۱۲ کتاب ارتباط با کودک، در رابطه با پول تو جیبی صحبت شده، میخواستیم شفافتر بشه و یک راهنمایی که از چه سنی و چطور پیش بره و مبلغ برای چه مواردی در نظر گرفته بشه؟
– صفحه ۱۲۹ کتاب ارتباط با کودک، در مورد نیاز به دریافت پاسخ همدلانه در نوجوانی، شکل پاسخ همدلانه و اینکه از غم و اندوه نوجوان را این پاسخ کم خواهد کرد؟
– کتاب ارتباط با کودک، قانونها و محدودیتها در نوجوانی چطور هست و اینکه با همنوردی با نوجوان منافات دارد؟
– صفحه ۱۳۶ کتاب ارتباط با کودک، سه منطقه نظم در نوجوانی هم به همین شکل هست یا تفاوتهایی خواهد داشت؟
– من و دوستانم در گروه مهر راجع به مطلب صفحه ۱۳۰ کتاب ارتباط با کودک تحت عنوان عدم اطمینان والدین تبادل نظر انجام دادیم همین طور صفحه ۱۳۱ نیاز به دوست داشته شدن، و نیز مطلب راجع به آسانگیری بیش از حد، همچنین مطالب صفحه ۱۳۳ و در آخر هم صفحه ۱۳۶ سه منطقه نظم.
البته یک سوال هم برای خودم مطرح شده بود که پاسخی براش در گروه گذاشته نشد و من ترجیح میدهم حضوری در کلاس مطرح بشه چون حس میکنم تایپ شده شاید نتوانم منظورم را برسانم ولی موضوع سوال پیرامون دادن اختیار وحق انتخاب به بچه ها هست.
✳️ تمرین برای جلسۀ چهارم به شرح ذیل است:
۱- با توجه به اینکه در صفحه ۱۶۹ کتاب چگونه، بیان میکند که روشهای فصل ۱،۲،۳ قدیمی شده و در فصل ۴ شیوه جدید رو ارائه می کند، مواردی (ترجیحاً از زندگی روزمره) را از جنس فصل ۱،۲،۳ انتخاب کنیم، و با روش فصل چهاری بررسی و اقدام نمائیم.
۲- تصاویر فصل ۱ و ۲ کتاب چگونه رو با تصاویر فصل ۱ و ۲ ، کتاب به نوجوانان گفتن از نوجوانان شنیدن، مقایسه کنیم.
(بررسی تفاوت ها و شباهت ها)
دیدگاهتان را بنویسید